KEA går til filmen :: kea.dk
Det sker

KEA går til filmen

Måske har du allerede set den. I biograferne kører i øjeblikket et reklamespot for KEAs fuldtidsuddannelser. Spottet er en del af en større kampagne, som skal brande KEA her op til sommeroptaget. Kig med bag optagelserne til filmen her.

Annonce for fuldtidsuddannelserne

Annonce for efteruddannelse

Af Camilla Wittenkamp, KEA

”Hovedet ned, hagen ned og du kigger lige derover.” Fotografen Jacob dirigerer rundt med modellerne og opmuntrer dem under optagelserne til en reklamefilm for KEA, som går på lærredet fra den 17.maj i københavnske biografer.

Tre unge modeller og fotografen Jacob arbejder intenst på at få en scene i kassen, der på en helt og aldeles u-naturlig måde skal fungere naturligt som en humoristisk og visuel iscenesættelse af at ’komme helt tæt på erhvervslivet’. Daniel står på en papkasse i pænt jakkesæt med hovedet op i en lampe og Martin bliver ved med at falde ind i Daniels mave, uden Daniel tager sig af det.

”Kan du gnubbe næsen lidt mere rundt i ham?”, spørger Casper Hjulmand i et alvorligt tonefald. Stemningen i studiet forløser sig i fnis og latterudbrud fra såvel modeller som de 6-7 personer, der er på arbejde for at lave en 20 sekunders biografspot, der skal reklamere for KEAs fuldtidsuddannelser her op til ansøgningsfristen for studieoptag den 5.juli. Casper Hjulmand fra reklamebureauet Gefühl står bag konceptet til KEAs aktuelle branding kampagne.

KEA kører to kampagner
To forskellige kampagner henvender sig til to forskellige og meget brede målgrupper. Kampagnerne vises på en lang række platforme, både i online medier, apps, i trykte medier og outdoor medier tages i brug, når KEA vil påkalde sig opmærksomheden hos såvel det yngre uddannelsessøgende segment som det lidt ældre segment, der er i job og søger efteruddannelse for at give karrieren et løft.

De to kampagner har til formål at positionere KEA som en ny og stærk uddannelsesinstitution, som i tæt samarbejde med det private erhvervsliv uddanner den nye generation af medarbejdere på akademi-, professionsbachelor- og diplomniveau. Antallet af studerende på KEA er de sidste 3 år næsten fordoblet, og med kampagnen er det KEAs mål yderligere at styrke væksten.  

Reklamebureauet Gefühl, der også står bag en kampagne for Københavns Universitet, fik i opdrag fra KEA at kampagnen skulle lægge vægt på ’kontakten til erhvervslivet/arbejdsmarkedet’ at den gerne ’må stikke lidt af’, have ’kant, humor, cool look, skæve typer’, og være lidt ’anderledes, underligt’ og ’skabe overraskelse og erindring’. Se filmen og døm selv om det holder her.

Bag kameraet
Christine, Daniel og Martin, som optræder i biografspottet og som ansigter på plakater og annoncer for fuldtidsuddannelserne, laver modelarbejde ved siden af studierne – ingen af dem læser dog på KEA, men de kender godt KEA fra venner og bekendte, der går på KEA. Det kunne ellers have været en god historie.

Fakta
Kampagnen er udarbejdet af reklamebureauet Gefühl og medieplanlægningen lavet i samarbejde mellem KEA Marked og medierådgivningsvirksomheden Facemedia.

Biografspottet bliver vist i reklameblokken inden filmforevisninger i en række københavnske biografer fra den 17.maj frem til slutningen af juni og igen i efteråret.

 

Kommenter nyheden

Få svar på dine spørgsmål om uddannelser, efteruddannelseroptag og KEA generelt eller find os på Facebook, Linkedin og Youtube.
Har du kommentarer til siden? Skriv til webmaster