Entreprenørskab på galleri :: kea.dk
Forskning & Innovation

Entreprenørskab på galleriet

Forløbet kom omkring forretningsmodeller, prissætninger, storytelling, innovation, kommunikation og andre entreprenante vinkler.

Forløbet omfattede en intensiv projektuge i uge 8, efterfulgt af arbejde med projektet i grupper og yderligere undervisning i oplevelsesøkonomi og entreprenørskab, en tur til Smuck festivallen i München i marts 2013 med de studerendes ’The Augustiner Collection’, samt en afsluttende udstilling i København i juli 2013 ’Jewellery Art/Commercial Showpiece’ med 28 værker.

The Augustiner Collection
I marts 2013 deltog de studerende fra Institut for Ædelmetal på ’Smuck Festivallen’ i München, hvor de deltog med eventet ’The Augustiner Collection’. Samt fik inspiration til, hvordan kunstnere forener det kommercielle med det kunstneriske i deres udstillinger. Billeder fra de studerendes event kan ses på facebook gruppen ’The Augustiner Collection’

Oplevelsesøkonomi
Som optakt til den praktiske udførelse af galleriudstillingen i København, gennemførte de studerende 3 dages undervisning i oplevelsesøkonomi og konceptudvikling.

Praktisk afprøvning af iværksætterkompetencer
Henover foråret dannede de studerende en projektgruppe, som under vejledning gennemgik en grundig konceptudviklingsproces. Processen tog de studerende igennem overvejelser som perfomances, flash mobs, installationer i byrummet og meget andet. De studerende skabte et dualistisk koncept i to rum, hvor den ene halvdel af udstillingen var traditionel udstilling af kommercielle smykker, suppleret med en inddragende udstilling af mere kunstneriske værker.

Jewellery Art/Commercial Showpiece
Udstillingen ’Jewellery Art/Commercial Showpiece’ åbnede med en lille reception, som havde ca. 100 besøgende, hvor de studerende præsenterede 28 værker.

 

 

Få svar på dine spørgsmål om uddannelser, efteruddannelseroptag og KEA generelt eller find os på Facebook, Linkedin og Youtube.
Har du kommentarer til siden? Skriv til webmaster