Erhverstursime :: kea.dk
Forskning & Innovation

Erhvervsturisme og eventturisme – innovation, trend, økonomi og design

Danmark har potentiale til at blive en af verdens 20. største turistdestinationer. Men Danmark bliver det ikke ved at sælge belgiske vafler i Nyhavn eller små kinesisk producerede statuer af Den lille Havfrue.

Hvis Danmark skal have en chance for at være med, må og skal erhvervstursimen sættes i spil. Derfor ønsker KEA at styrke studerende på E – design uddannelsen inden for netop dette område.

Samtidig ønsker KEA at vise Danmarks råstof frem for erhvervsturister, nemlig innovation, inden for videnområderne møder, turisme og oplevelsesøkonomi. Ved at kende til værdikæden og få blik for, hvor værdien skabes, bliver de studerende i stand til at sætte deres innovative og entreprenante evner i spil, således at Danmark kan blive et land, hvor der er mange arbejdspladser inden for erhvervsturismen, der ikke på samme måde er sæson- og vejrafhængig, som privatturismen er.

De studerende skal:

  • kunne analysere indtjeningsperspektiver ved afholdelse af møder, kongresser og konferencer.
  • have forståelse for læring og strukturering af indholdet ved en kong res, messe eller konference.
  • kunne designe, producere og afvikle en større event.
  • kunne beregne ROI (Return On Investment) på møder og events.
  • kunne se hvorledes et innovativt mindset kan bidrage til værdiforøgelsen inden for erhvervsturismen.

Projektet styres af studieleder på E-designuddanelsen Bo Pedersen i samarbejde med KEAs videnscenter. Derudover vil der blive nedsat en styregruppe bestånde af relevante undervisere og eksterne medlemmer.

Modulet forventes udbudt efteråret 2012.

Få svar på dine spørgsmål om uddannelser, efteruddannelseroptag og KEA generelt eller find os på Facebook, Linkedin og Youtube.
Har du kommentarer til siden? Skriv til webmaster