Content Marketing :: kea.dk

Content Marketing

Efterår 2018

Tidspunkt: 9:15 - 16:30

Sted: Frederikkevej 8, 2900 Hellerup

ECTS point: 5

Pris: 9.500,- inkl. forplejning

Spørgsmål stilles til:

Pernille Borg
E-mail: pebh@kea.dk 
Tlf.: +45 2374 1437

Tilmelding >

Content is King, Content Marketing is the Kingdom

Forstyrrende push-budskaber og kommerciel annoncering er under massivt pres.

Produktion, udgivelse og distribution af online kvalitetsindhold er en afgørende konkurrenceparameter i bestræbelserne på at få nye brugere og kunder. Det digitale indhold bør være redaktionelt og båret frem af levende historier, som publikum finder værd at dele med andre eller endda finder værd at betale for.

For at opnå succes med Content Marketing bør marketingafdelingen i højere grad sammenligne sig selv med en redaktion, hvor marketingchefen træder ind i en ny rolle som chefredaktøren, der sikrer kvalitet, historievinkling og publikumsrelevans i den redaktionelle linje i de rette kanaler og med den rette timing.

 

Fagligt indhold

Med afsæt i cases, øvelser og teori får du bred viden om Content Marketing og lærer, hvordan du arbejder såvel strategisk som operationelt med produktion, udgivelse og distribution af digitalt indhold til private forbrugere og købscenteret i andre virksomheder.

  • Introduktion til fordele og ulemper ved Content Marketing for B2C og B2B
  • Marketingafdelingens nye roller og ansvar
  • Business casen og valg af indholdsstrategi, der forankres i organisationen
  • Forstå dit publikum med 3 niveauer af kvantitativ og kvalitativ dataindsamling
  • Informationsindsamling og formidling af den gode historie
  • Fordele og ulemper ved paid media, owned media, earned media og employed media
  • Rundt om indholdskalenderen, ”guest-blogging”, ”curated content” og ”newsjacking”
  • Måling og opfølgning

 

Undervisning

Undervisningen vil foregå som holdundervisning med en kombination af teori, praktiske eksempler, cases og opgaver. Underviserne har spidskompetence på deres områder og mange års relevant brancheerfaring. Der vil desuden forekomme online inspirationsindlæg fra amerikanske opinionsdannere på området.

 

Udbytte for virksomheden

Medarbejderen får et professionelt kendskab til håndtering af kommercielle og organisatoriske problemstillinger forbundet med Content Marketing i såvel B2B som B2C virksomheder. Samtidig bliver medarbejderen bedre i stand til at planlægge, udvikle og eksekvere Content Marketing programmer.

 

Eksamen

Du arbejder med en synops med en konkret problemstilling, gerne fra egen virksomhed. Synopsens er på tre sider og tjener som udgangspunkt for den mundtlige eksaminering.

 

Målgruppe

På bureau: Strateger, projektledere og indholdsproducenter, der vil ha’ en stærkere profil, den nyeste viden, samt metoder til at rådgive og støtte kunder i arbejdet med Content Marketing.

I virksomheder: Ledere og medarbejdere fra marketing-, PR-, salgs, og kommunikationsafdelinger, der gerne vil have professionel inspiration og konkrete værktøjer til at forstå, møde, udvikle og kapitalisere på den nye efterspørgselsadfærd på digitale platforme og medier. Relevant for såvel mellemstore virksomheder som store virksomheder.

 

Udtalelser fra tidligere deltagere

”Mange kurser giver en teoretisk viden om et emne, som kan være svær at bruge i praksis. Modulet Content Marketing har givet mig den teoretiske viden, men gennem hele forløbet har der samtidig været fokus på hvordan man kan omsætte denne viden i praksis ift. egen virksomhed. Der har været en god balance mellem cases, øvelser og teori, og undervisningen er foregået med høj kvalitet. Sidst men ikke mindst, så skal man til eksamen arbejde konkret med en Content Marketing strategi for egen virksomhed, hvilket giver et konkret udbytte både for mig som deltager, men også for min virksomhed. Kort sagt: stort udbytte, nemt at forstå, og nemt at arbejde videre med i egen virksomhed.”
Jeppe Høiby, Pensam

 

”Jeg deltog i modulet Content Marketing i efteråret 2014. Uddannelsesforløbet havde en god blanding af teori, praktiske opgaver og gæsteforelæsere fra den virkelige verden. Det gav mig en god fornemmelse for hvilke muligheder, der ligger i Content Marketing. Og det har været overraskende let at videreformidle mulighederne til mine kolleger og inddrage dem i det daglige arbejde.”
Steen Wahl, Nørgård Mikkelsen

 

Undervisere

Jens Adamsen

Underviser og faglig ankerperson på modulet

Uddannet fra CBS og direktør i Victornizer, der hjælper B2B virksomheder med udvikling af kunderelationer gennem Content Marketing Excellence. Siden 1999 har han beskæftiget sig med forretningsudvikling og udvikling af B2B kunderelationer med personlige og digitale redskaber.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/jensadamsen


Joakim Ditlev

Content marketing specialist

Pioner inden for content marketing i Danmark og forfatter til Content Marketing Bogen. Han er marketingkonsulent og foredragsholder og hjælper virksomheder med at udtænke og gennemføre indholdsbaserede marketingstrategier. Hans blog - www.contentmarketing.dk - er landets største kilde til nyheder og cases om content marketing.

LinkedIn: http://dk.linkedin.com/in/joakimditlev


Sebastian Gullak

CEO - Atcore

CEO og Co-Founder af bl.a. Atcore og BloggersDelight, forfatter til "AdWords Bogen" og bogen "Attract. Convert. Retain - Vejen til online succes", såvel som foredragsholder om internet marketing og sociale medier. Som CEO i Atcore arbejder han målrettet med hard-core data og analyse for at transformere industrien og ophøje brands som Telia, Coloplast, Saxo.com, Schneider Electrics og mange flere.

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/internetmarketing


Anders Saugstrup

Underviser i at fortælle historier og skabe trafik med infografikker og visuelle virkemidler

Anders og hans medarbejdere på det Danske Content Marketing-kontor i Grækenland, Saugstrup.org, udfører content marketing for deres danske kunder. Specialet er at skabe imponerende indhold, markedsføre det overfår målgruppen og skabe tunge indgående links som en del af processen. Infografik, animationsfilm, designede pdf-er og beregnere er typiske værktøjer, når der skal skabes indhold som er godt nok til at retfærdiggøre redaktionelle links.

LinkedIn: http://linkedin.com/in/saugstrup/


Line Mulvad

Underviser i personas og kvalitative brugerundersøgelser

Line er uddannet interaktionsdesigner fra IT Universitetet og arbejder i Center for personaforskning og –anvendelse som konsulent og researcher. Hun brænder for at skabe brugerfokuseret indhold har i kraft af hendes tidligere baggrund som skuespiller arbejdet med kreative metoder til at indrage brugere i design- og innovationsprocesser.

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/linemulvad


Jacob Beermann

Underviser i Content marketing

Jacob arbejder med digital marketing og sociale medier i hans firma maxer.dk og er uddannet fra CBS. Med content marketing som grundstenen af maxer.dk, har hans lille virksomheds hjemmeside over 30.000 månedlige besøgende og er godt på vej mod 1.000.000 YouTube-views. Jacob har blandt andet arbejdet for DDB Copenhagen og TDC.

LinkedIn: www.linkedin.com/in/jacobbeermann


Eric Ziengs

Digital Strateg med speciale i Content Marketing

Eric driver også sit eget Content Marketing bureau Nochmal. Han er desuden vært på podcasten Help Marketing, , der fokuserer på alt inden for Content Marketing. Eric arbejder til dagligt hos Danmarks største Content Marketing virksomhed, Bolius, der ligger i top 50 af mest besøgte danske hjemmesider.

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/ericziengs


Jakob Skjøtt-Larsen

Underviser i kvantitativ segmentanalyse

Jakob er Ph.d. og lektor i sociologi ved Aalborg Universitet. Han arbejder til dagligt med emner som tillid, livsstil og sociale skel samt med kvantitative metoder og mixed methods.

LinkedIn: https://www.linkedin.com/pub/jakob-skjøtt-larsen/7/3a1/b96


Meik Jæger Jessen

Kreativ Direktør - Ballistic

Meik er grundlægger af og kreativ direktør i Ballistic, et moderne film produktionsselskab der med fokus på den gode histore, laver Corporate film der giver værdi, både for virksomheden og dens kunder. Med en bred baggrund i levende digitale platforme har Meik kommunikeret budskaber ud til forbrugerne via mange forskellige medier, online, TV, biograf, messer og meget andet, og leveret film til virksomheder som Mærsk Container Industri, Tulip, MAN, Politiet, Vero Moda, DeLaval og mange andre. Film er ikke længere glasur på marketing kagen, det er et yderst effektivt værktøj der på en lang række fronter giver store fordele, Meik ved hvordan.

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/meikjessen


Rikke Marie Søegaard

Kommunikationsdesigner & sprogarkitekt

Rikke har kommunikationsbureauet Klart Sprog, og løser kommunikations- og tekstopgaver for primært BtB-kunder, som Atea, Delta, Lund Elmer Sandager, Specific Pharma og GE Healthcare. Rikke mener, at godt indhold bør udtænkes og planlægges, men i sidste ende afhænger effekten af, hvorvidt vi evner at fortælle en historie. Medarbejderne med fingrene i tastaturet er nøglepersoner i ethvert content marketing eventyr!

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/rikkemariesoegaard/


Maria Edlefsen

Redaktør på iværksætterbloggen KRÆS

CASE: e-conomic.dk

Maria brænder for den kreative del af markedsføring og forstår værdien af ​​godt og kvalitativt indhold. Hendes speciale er at finde nye, kraftfulde måder at lytte kreativt til forbrugerne på - for derefter at forvandle de indsigter, der opstår, til indhold og forretningsideer, der genererer værdi og overskud.

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/mariaedlefsen


Louise Grønhøj

Indehaver - Basicclean.dk

CASE: Basicclean.dk

Louise Grønhøj er ekspert i rengøring og rengøringsmidler. Hun har formuleret sin egen produktserie af rengøringsmidler, er teknisk uddannet og med mere end 10 års brancheerfaring. Louise har skabt et efterhånden landskendt brand, og har med lavpraktisk markedsføring fuld af indhold opnået succes og store gennembrud via den digitale verden. En af hendes kanaler er en ekspertblog om rengøring på idenyt.dk.

I samarbejde med: