Cross Media Concepts :: kea.dk

CROSS MEDIA CONCEPTS

Forår 2018: 16/5, 23/5, 30/5, 6/6
Synopsisaflevering: 13/6
Prøvedato: 18/6 2018

Tidspunkt: 9:15 - 16:30

Sted: Frederikkevej 8, 2900 Hellerup

ECTS point: 5

Pris: 9.500,- inkl. forplejning

Spørgsmål stilles til:

Pernille Borg
E-mail: pebh@kea.dk 
Tlf.: +45 2374 1437

Tilmelding >

Kom på tværs – og på forkant

Cross Media Concepts giver dig en plads i helikopteren. Du får overblik over de medier og platforme, der er helt fremme i dag. Men du kommer også helt ned på jorden og får de værktøjer, du skal bruge for at arbejde på tværs – både nu og når medielandskabet ændrer sig igen.

Du vil blive præsenteret for strategier, metoder og tendenser. Vi gennemgår succesfulde cases og analyserer, hvordan man kan gøre dem endnu bedre. Og så får du et uvurderligt indblik i, hvordan brugeren agerer, og ikke mindst, hvordan man gør det til forretning.

Cross Media Concepts er en solid ballast, hvis du skal udvikle og tilrettelægge koncepter på tværs af medier og platforme. Forløbet giver dig nye evner, optimerer de eksisterende og ruster dig til at optimere samarbejdet mellem de mange forskellige fagområder.

 

Fagligt indhold

Uddannelsen er i sagens natur tværfaglig, og du vil blive introduceret for mange forskellige metoder, teknikker osv. Vi har samlet fem hovedpunkter, som kurset vil indeholde:

  • Introduktion til de mest centrale indsigter ved valg og brug af forskellige platforme og medier (fx app vs. mobile web og optimering af brugeroplevelse på forskellige platforme).
  • Indføring i de nyeste trends og tendenser inden for udviklingsmetoder og strategier samt hvordan disse bedst kan anvendes (Fx mobile first, content first, context first, content strategy).
  • Forståelse for en række nye, centrale begreber inden for digital konceptudvikling på tværs af medier og platforme (Fx responsive design, adaptive design, second screen).
  • Introduktion til mulige værktøjer, der kan bruges, når man arbejder med samspil mellem medier og platforme (Fx wireframes, sitemaps, flowcharts, concept models, content templates).
  • Identifikation af, forståelse for og brug af nye og alternative medier, platforme og teknologier (Fx Teoretisk indsigt i hype og technology adoption, NFC, RFID, Augmented reality, HTML5, CSS3)

 

Undervisning

Undervisningen vil foregå som holdundervisning med en kombination af teori, praktiske eksempler, cases og opgaver. Underviserne har spidskompetence på deres områder og mange års relevant brancheerfaring.

 

Udbytte for virksomheden

Virksomheden eller bureauet får en medarbejder, der har stor viden om nye medier og platforme, hvordan man arbejder på tværs af dem og ikke mindst indsigt i det forbrugsmønster, kunderne lever i. Det betyder en styrket kompetence i udviklingsarbejdet, og større chance for at få maksimal effekt af sine tværmediale kampagner og koncepter.

 

Eksamen

Deltageren udarbejder sit eksamensprojekt individuelt eller i en gruppe med 2 eller 3 deltagere. Eksaminationen tager udgangspunkt i projektet og det samlede læringsforløb med fokus på udvikling af professionel kompetencer.

 

Målgruppe

På bureau: Konceptudviklere, web-designere, plannere, kontaktfolk og projektledere, der vil ha’ den nyeste viden og metoder til at udvikle og samarbejde med både kunder og brugere.

I virksomheder: Marketing-, web- og designansvarlige samt projektledere, der ønsker at skabe nye og bedre resultater og være bedre klædt på til at udvikle sig i samarbejdet med deres tilknyttede bureau.

 

Udtalelser fra tidligere deltagere

”Kurset i Cross Media Concepts var enormt inspirerende og udbytterigt for mig som konceptudvikler og UX designer, da jeg fik tidssvarende viden om de nye digitale tendenser og mediernes tekniske muligheder, som kan være uoverskuelige at følge med i og få greb om. Kurset havde et højt niveau og en fin balance mellem teori, praktiske øvelser og case gennemgang, og jeg følte mig fuld af nye idéer, som jeg efterfølgende har kunne omsætte i mit job og designopgaver.”
Marie, sundhed.dk

 

Undervisere

Sjur Blauenfeldt-Øverli

Underviser og faglig ankerperson på modulet

Sjur befinder sig bedst i krydsfeltet mellem design og teknologi. Han har mere end 15 års erfaring fra den digitale branche hvor han har arbejdet som kreativ for en række af Danmarks største brands. Han var i 2010 med til at udvikle og opstarte e-Concept Development, en populær bachelor uddannelse på KEA og har nu også været med til at udvikle den helt nye reklameuddannelse, Hybrid Agency Program. Til daglig underviser Sjur i ny teknologi og dennes anvendelse på bacheloruddannelsen.

LinkedIn: dk.linkedin.com/pub/sjur-blauenfeldt-øverli/0/4b8/507


Ian Wisler-Poulsen

Grafisk formgiver, foredragsholder og forfatter til ”Grundbog i Servicedesign"

Ian brænder for, hvad servicedesign kan gøre ved kundeoplevelsen. Han er selvstændig med fokus på visuel kommunikation og brugeroplevelse. Ian har tidligere været ansat ved bl.a. reklamebureauet Saatchi & Saatchi og it-virksomheden Agillic – fokus er kundens rejse og hele paletten af fysiske og digitale medier, som kan påvirke oplevelsen. Ian er tilknyttet ITU og RUC som ekstern lektor, og han har holdt oplæg i flere lande i Europa samt i USA.

LinkedIn: dk.linkedin.com/pub/ian-wisler-poulsen/3/158/45a/en 


Anja Thrane

Chief Advisor & Partner - Advice A/S

Anja Thrane er Chief Advisor hos Advice A/S og har arbejdet med brugerinddragelse i mere end 15 år, blandt som medstifter af Interfazes. Anja foretrækker at anvende en kombination af metoder for at inddrage brugerne, og har været involveret i udvikling af brugeroplevelser for kunder som Udenrigsministeriet, Danske Bank og Novo Nordisk.

LinkedIn: dk.linkedin.com/pub/anja-thrane/0/73/930/en 


Peter Solow

Head of interface development and production - 1508

Peter Solow er ansvarlig for interface og interaktions udvikling hos 1508 A/S. Han arbejder meget med at udvikle og opretholde tværfaglig procesmodeller som inkluderer User Experience Designere, Digitale designere og Interface- og Backend udviklere. Peter var bl.a. med til at bringe responsive design tankegangen til Danmark og har mere end 15 år erfaring som Frontend udvikler. Han har flere gange været publiceret i det internationale .NET magasin og er blandt initiativtagerne til Digital Experience CPH, som er et tværfagligt forum for UX-designere, interaktionsdesignere og -udviklere.

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/psolow 


Morten Bay

Researcher, Internet History at UCLA - Tech Correspondent, Politiken

LinkedIn: www.linkedin.com/in/mortenbay 


Mads Damsbo

Owner, media director and producer - Makropol

LinkedIn: www.linkedin.com/in/madsdamsbo  


Mikkel Meldgaard

Lecturer, Electronic Music Producer & DJ

Mikkel Meldgaard underviser i nye digitale teknologier og videnskabsfilosofi på KEA. Han har arbejdet 10 år med webprogrammering og sideløbende beskæftiget sig med teknologi-udbredelse i et bredere perspektiv. Mikkel fokuserer på hvad er det for mekanismer der gør at nogle teknologier bryder bredt igennem, mens andre forbliver niche-produkter eller helt forsvinder.

LinkedIn: dk.linkedin.com/pub/mikkel-meldgaard/0/30a/b04/en 

I samarbejde med: