Customer Insight :: kea.dk

CUSTOMER INSIGHT

Forår 2018: 5/4, 12/4, 19/4, 26/4
Synopsisaflevering: 2/5
Prøvedato: 9/5 2018

Tidspunkt: 9:15 - 16:30

Sted: Frederikkevej 8, 2900 Hellerup

ECTS point: 5

Pris: 9.500,- inkl. forplejning

Spørgsmål stilles til:

Pernille Borg
E-mail: pebh@kea.dk 
Tlf.: +45 2374 1437

Tilmelding >

Det er brugerne, der bestemmer

Indsigt i brugeradfærd er nøglen til salgssucces. Ved du hvad får dine brugere til at købe, og hvornår gør de det ikke? Hvis ikke, er det umuligt at optimere din forretning. På Customer Insight modulet får du forståelse for, hvad der driver brugerne, og viden om, hvordan du kan bruge de nyeste teknologier til at blive endnu klogere på dine brugere og deres adfærd online. Du bliver undervist i at indsamle og udnytte viden om dine kunder til at forbedre din forretning, din markedsføring og dine digitale kanaler.

Undervisningen fokuserer på at give dig en værktøjskasse til selv at arbejde med kundeforståelse og projektlede eller indkøbe den type af serviceydelser. Du lærer indsamle og omsætte brugerdata til konkrete designforbedringer med digital vækst og øget salg for øje. 

 

FAGLIGT INDHOLD

Over 4 undervisningsdage er kurset bygget op over følgende ramme:

  • Overblik over værktøjer og metoder til indsamling, analyse og dokumentation, samt deres værdi og brug i f.eks. markedsføring, produktudvikling og digital strategi
  • Guerilla-tilgang til hurtigt og effektivt at skabe indsigt og formidle den i organisationen
  • Metoder som Customer Journey Maps og Service Blueprint fra Service Design tilgangen, til at definere og identificere interessante touchpoints på tværs af kanaler, i brugerens rejse fra interesseret til kunde
  • Metodisk og praktisk indblik i brugertest, dataanalyse, kundeinterview, A/B splittest m.fl, til både projektbrug og i den fortløbende optimeringsproces. Dertil forståelse for og inddragelse af 3. parts omtale, fx i de sociale medier eller i rating services
  • Lær at prioritere indsigter, resultater og potentialer for interessenter og projekter i din virksomhed

Du kan her se en video, hvor vi præsenterer modulet på et tidligere informationsmøde (link bibeholdes)  


UNDERVISNING

Undervisningen vil foregå som holdundervisning med en kombination af teori, praktiske eksempler, cases og opgaver. Underviserne har spidskompetence på deres områder og mange års relevant brancheerfaring.  


UDBYTTE FOR VIRKSOMHEDEN

Din medarbejder vender tilbage med en direkte anvendelig, praktisk viden om brugerforståelse og inddragelse, online test og web-statistik og vil fra første dag kunne skabe konkret værdi på baggrund af sin nye viden.  


EKSAMEN

Deltageren udarbejder individuelt en synops til eksaminering. Eksaminationen tager udgangspunkt i synopsen og det samlede læringsforløb med fokus på udvikling af professionelle kompetencer.  


MÅLGRUPPE

På bureau: Projektledere, kontaktfolk og rådgivere, der ønsker at blive mere kompetente partnere for deres kunder og kunne sælge dem mere gennemarbejdede løsninger baseret på fakta og ikke gisninger. I virksomheder: Medarbejdere indenfor marketing, projektledere med web-opgaver, webmastere og – koordinatorer. For dem, der ønsker at opnå indblik i og forståelse for deres brugeres eller kunders adfærd og dermed yde en bedre service og få deres site til at konvertere bedre.

 

Undervisere

Ole Gregersen

Underviser og faglig ankerperson på modulet

Underviser og faglig ankerperson på modulet
Senior usability konsulent i Optuner der hjælper virksomheder med at optimere konverteringer og brugervenlighed på de digitale platforme. Ole er arrangør af Conversionboost.dk, en årlig konference om konverteringsoptimering, ligesom han har deltaget i etableringen af UXbookclub og Duxfor. Han er uddannet Cand.IT fra IT-Universitetet hvor han ligeledes har fungeret som underviser og vejleder i faget usability i en årrække.

LinkedIn: http://dk.linkedin.com/in/olegregersenole/


Peder Rudbeck

Cand IT. i Digital Design og Kommunikation. Peder er en tung profil med mange års erfaring med User Research for en lang række internationale virksomheder som bl.a. Danfoss, Danisco, SKF og Novo Nordisk. Herudover har han været ansvarlig for optimering af en lang række e-commerce hjemmesider.
Underviser i User Research og e-commerce på Bachelor uddannelsen i e-Concept Development.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/pederrudbeck

I samarbejde med: