Digitalt Design :: kea.dk

DIGITALT DESIGN

Efterår 2017: 21/9, 28/9, 5/10, 12/10
Synopsisaflevering: 23/10 2017
Eksamen: 30/10 2017

Tidspunkt: 9:15 - 16:30

Sted: Frederikkevej 8, 2900 Hellerup

ECTS point: 5

Pris: 9.500,- inkl. forplejning

Spørgsmål stilles til:

Pernille Borg
E-mail: pebh@kea.dk 
Tlf.: +45 2374 1437

Tilmelding >

Bliv mere kreativ og mere effektiv på samme tid

Hvis man skal følge med i alle tendenser og al ny teknologi, kan man ikke bestille andet. Det går selvsagt ud over både kreativiteten og effektiviteten. På Digitalt Design bliver du opdateret på den seneste teknologi og de væsentligste designtendenser. Du vil samtidig få metoder til at arbejde mere kreativt, struktureret og effektivt i den digitale verden, så du når flere og bedre løsninger. Og du vil få træning og viden om forskellige brugergrænseflader til forskellige platforme, så du kan brede dig over flere discipliner og forbedre samarbejdet med programmører, kontaktfolk osv.

 

Fagligt indhold

Digitalt Design kombinerer teori med praktiske opgaver, hvor du kan teste din nye viden af i en sammenhæng, der ligner din hverdag.

Nogle af de områder, der netop nu har stor betydning, og som vi gennemgår på kurset er:

  • User Experience
  • Interaction Design
  • Responsive, Adaptive, and Inclusive Design
  • Content and Mobile First Development
  • Design Thinking
  • Service Design

 

Undervisning

Undervisningen vil foregå som holdundervisning med en kombination af teori, praktiske eksempler, cases og opgaver. Underviserne har spidskompetence på deres områder og mange års relevant brancheerfaring.

 

Udbytte for virksomheden

Medarbejderen vender tilbage med ny viden, der fra første dag vil kunne omsættes til smukkere og bedre løsninger, men det vil også være en medarbejder, der har fået værktøjer til at arbejde mere effektivt – uden at det går ud over kvaliteten.

 

Eksamen

Deltageren vil udarbejde sit eksamensprojekt individuelt eller i en gruppe med op til tre deltagere. Eksaminationen tager udgangspunkt i projektet og det samlede læringsforløb.

 

Målgruppe

Kurset er både for dig, der er hjemmevant i den digitale verden, men gerne vil opdateres på de nyeste tendenser, og dig, der ikke er helt så digital, men gerne vil være det.

 

Udtalelser fra tidligere deltagere

”Modulet Digitalt Design har været utrolig lærerigt og inspirerende. Underviserne og oplægsholderne er meget kompetente og jeg blev glad i låget af de mange fede cases, de har delt med os. Efter hver undervisning var jeg sprudlende fuld af energi og digitale idéer. Jeg gik derfra med en værktøjskasse, som gør min arbejdsdag nemmere og sjovere.”
Lonnie Espersen, Tankegang

 

 

UNDERVISERE

 

ADAM EICKHARDT

Adam er facilitator på modulet og uddannet Medieøkonom med over 15 års erfaring fra både e-learningbureau, webbureauer og client side. Han arbejder til daglig som selvstændig konsulent med Digitalt Design og User Experience. 

Tidligere arbejdede han for b.la. Framfab og NetPeople/PeopleGroup og som Kreativ Chef for Telmore. Adams kundeliste tæller bl.a. Telenor, YouSee, Boligsiden, CBB, EKF, Koda, Issuu, Flügger, Milestone Systems, eCapacity og Infusion i Dubai og Saudi-Arabien. I bureausammenhæng arbejde Adam med kunder som fx SAS, Danske Bank, Novo Nordisk, Jabra (GN), Red Barnet, Vestas, HTH, Toyota og Nykredit.

 

LinkedIn: linkedin.com/in/adameickhardt


 

JULIA POLINNA

Julia er Industriel Designer med mange års erfaring som User Researcher og UX Designer fra internationale bureauer. Julia har arbejdet for internationale kunder som bl.a. Vodafone, Lufthansa, LEGO, Novo Nordisk og Samsung. Idag underviser hun i User Research & Methodology og Servicedesign på Bacheloruddannelsen i Digital Concept Development på KEA og ligger særligt vægt på at bruge en etnografisk tilgang til brugerinddragelse.

 

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/julia-polinna

I samarbejde med: