E-handel: Optimering af salg og indtjening :: kea.dk

E-handel: Optimering af salg og indtjening

Start: 2018

Sted: Frederikkevej 8, 2900 Hellerup

ECTS point: 5

Pris: 9.500,- inkl. forplejning

Spørgsmål stilles til:

Pernille Borg
E-mail: pebh@kea.dk 
Tlf.: +45 2374 1437

Tilmelding >

SKAB EN BEDRE ONLINE FORRETNING

At drive e-handel i dag er en udfordring. Konkurrencen er intens, også fra udlandet, og det kan være svært at se hvor der skal sættes ind og hvad der skal gøres. Det er her modulet, Optimering af salg og indtjening i e-handel, kommer ind i billedet.

Her lærer du at analysere webshoppen fra ende til anden. Ved hjælp af konkrete værktøjer og webshoppens nøgletal finder vi frem til præcis hvor, der skal sættes ind. Derefter dykker vi ned i de enkelte fagområder og finder løsninger ved at kigge på både best practice og konkrete problemstillinger.

Når du har gennemført modulet, vil du være i stand til at identificere og løse problemer for webshoppen. Du vil være en stærk generalist med solide analytiske værktøjer på hånden. Og du vil samtidig ha’ lært af andre webshoppers erfaring. Kort sagt: Du vil være opgraderet, så du kan opgradere den webshop du arbejder med.

 

 

 

Fagligt indhold

Vi sætter barren for det faglige niveau højt. Men vægten ligger klart på praktik frem for teori. Vi kigger på aktuelle cases fra dansk og international e-handel, og foruden de særdeles kompetente undervisere, inviterer vi gerne eksterne indlægsholdere ind. Tidligere har Viola Sky Fona, FDIH, Post Danmark og Smartguy delt ud af deres erfaring.

 

Undervisning

Undervisningen vil foregå som holdundervisning med en den rette blanding af teori, praktiske eksempler, cases og opgaver. Alle underviserne har spidskompetence på deres områder og mange års relevant brancheerfaring.  

 

Målgruppe

Forløbet henvender sig til dem, der sidder med ansvaret for, eller den daglige drift af e-handel, enten i egen virksomhed eller som ansat i en virksomhed. Dvs. e-handelsansvarlige, marketingansvarlige, projektledere eller webmastere.

 

Udbytte for virksomheden

Hvis man sender en medarbejder på ”Optimering af salg og indtjening i e-handel”, får man efterfølgende en medarbejder med stærke analytiske evner og samtidig stor forståelse for sammenhængen mellem de forskellige fagområder. Som en del af kurset vil der desuden indgå en rapport, der analyserer medarbejderens egen arbejdsplads og en plan for optimering af et valgt fagområde. Målet med rapporten er, at den umiddelbart efter kan implementeres i virksomheden.

Den studerende vil også kunne dele sin viden om andre webshops og deres udfordringer og løsninger med resten af virksomheden, samt få et kendskab til best practice i branchen.

 

Eksamen

Deltageren udarbejder individuelt en rapport baseret på en konkret virksomhed. Eksaminationen tager udgangspunkt i rapporten og det samlede læringsforløb.

 

 

I samarbejde med: