E-handel: Strategi og forretningsudvikling :: kea.dk

E-HANDEL: STRATEGI OG FORRETNINGSUDVIKLING

Efterår 2018

Tidspunkt: 9:15 - 16:30

Sted: Frederikkevej 8, 2900 Hellerup

ECTS point: 5

Pris: 9.500,- inkl. forplejning

Spørgsmål stilles til:

Pernille Borg
E-mail: pebh@kea.dk 
Tlf.: +45 2374 1437

Tilmelding >
DiGITAL STRATEGI PÅ 10 MINUTTER?

Facilitator på Strategi og forretningsudvikling udfordrer opfattelsen af, at det altid skal være så besværligt eller tage 100 år at lave en ny digital strategi for virksomheden.



Lær at skabe forretningsmodeller

På Strategi og forretningsudvikling lærer du at forstå, beskrive, forbedre og SKABE forretningsmodeller. Og ikke alene det – du lærer også, hvordan du opbygger en business case og hvordan en forretningsplan eksekveres. Desuden får du analytiske værktøjer, der hjælper dig til at vurdere markedstrends og nye forretningsmuligheder.

Kort sagt: De kernekompetencer, din virksomhed kan bygge fremtiden på - uanset om du befinder dig i en organisation eller er iværksætter. Vi gennemgår Best Practice eksempler og ser eksempler på, hvordan andre succesfulde virksomheder har gjort det.

Du vil blive udfordret. Og det vil din virksomhed også.

I et spændende hands-on forløb analyserer og vurderer du jeres digitale strategi og eksisterende forretningsmodel. På baggrund af dette udarbejder du forslag til en ny forretningsmodel. Til sidst udformer du en business case og en eksekvérbar forretningsplan samt klargør en pitch til brug i din organisation eller over for investorer.

Projektet er samtidig din eksamensopgave, som du skal forsvare til en mundtlig eksamen.

 

Fagligt indhold

Forløbet tager udgangspunkt i Osterwalder’s Business Model Generation værktøjer og indeholder:

  • UDVIKLING AF FORRETNINGSMODELLER - på cases og egen virksomhed
  • UDARBEJDELSE AF DIGITAL STRATEGI - udfordringer og muligheder
  • BRUG AF E-COMMERCE KANALER – synergier på tværs af kanaler
  • FRA FORRETNINGSMODEL TIL FORRETNINGSPLAN – med fokus på implementering
  • FORMIDLING AF FORRETNINGSMODELLER 
- internt og eksternt

E-business eksperter viser Best Practice eksempler og hjælper dig med at lave din egen strategi og forretningsplan.

Du kan her se en fuld video med oplæg fra modulet på vores seneste seminar.

 

Målgruppe

Modulet henvender sig primært til ledende medarbejdere, der er involveret i virksomhedens digitale strategi og forretningsudvikling. Derudover henvender det sig til den, der sidder med ansvaret for e-handel, enten i egen virksomhed eller som ansat i en virksomhed.

 

Undervisning

Undervisningen vil foregå som holdundervisning med en kombination af teori, praktiske eksempler, cases og opgaver. Underviserne har spidskompetencer på deres områder og mange års relevant brancheerfaring.

 

Udbytte for virksomheden

Virksomheden får en medarbejder, der er i stand til at ”læse”, skabe og implementere forretningsmodeller. Et stort plus for virksomhedens vækstpotentiale på den korte bane, men også i forhold til at stå stærkere på fremtidens konkurrencemarked. Iværksættere og ejerledere med behov for at definere eller redefinere deres forretningsmodel er også i målgruppen.

 

Eksamen

Deltagerne udarbejder et projekt, der indeholder: Strategiske overvejelser, forretningsmodel, business case og implementeringsplan. Eksaminationen tager udgangspunkt i projektet og det samlede læringsforløb.

 

Udtalelser fra tidligere deltagere

”Modulet Strategi og forretningsudvikling har været en stor inspiration! På modulet fik vi en masse simple men effektive værktøjer til at forstå, skabe og formidle den gode forretningsmodel. På alle undervisningsdagene var der gæsteundervisere der delte ud af viden og erfaring. Alt i alt et lærerigt forløb som jeg klart vil anbefale til alle, uanset stilling og branche.”
Christian Thuesen, Magasin

 

”Jeg har deltaget i modulet E-handel: Strategi og forretningsudvikling og blev beriget med fantastiske værktøjer og brugbare ideer, jeg kunne tage med hjem i virksomheden. Vores undervisere havde mange års erhvervserfaring og kunne sparre med os og forstår de udfordringer og muligheder vi selv kom med. Hver uge var der gæstelærer fra erhvervslivet, der fyldte rummet med energi og entusiasme. Jeg kan varmt anbefale modulet til enhver person fra alle brancher.”
Brian Mouritsen, livingart.dk

 

Undervisere

Jan Kyhnau

Underviser og faglig ankerperson på modulet

Driver konsulentvirksomhed med fokus på Business Model Design og digital forretnings- og konceptudvikling. Baggrund som konceptudvikler, strategisk planner og kreativ chef for bl.a. UNCLE Grey. Siden 2005 har Jan været fokuseret på digital strategi og e-konceptudvikling og er medstifter af flere digitale/mobile bureauer.

Som ”early adaptor” af Business Model Canvas er Jan tæt på forfatterne/tænkerne bag metodikken, og indgår i dag i Alex Osterwalder’s faste team af co-creators og pre-readers. Bl.a. har Jan bidraget til Osterwalder’s nye succesudgivelse Value Proposition Design, som omfatter både en bog og et online univers.

Herudover er Jan dansk repræsentant for Business Model You® personlige forretningsmodeller, og står for online kurset "Redesign din karriere med Business Model You". Jan er også tllknyttet Business Model Design Center ved Aalborg Universitet og underviser her samt på University College.

LinkedIn: http://dk.linkedin.com/in/jankyhnau


Jonas Bechlund

Underviser i e-business, forretningsplaner og digital strategi

Executive MBA og co-founder af Generous Circle der hjælper kunder med strategisk digital branding og forretningsudvikling. Har arbejdet med digitale medier siden år 2000 og har en fortid hos både Framfab og som co-founder af digitalbureauet TRIPLE Copenhagen. TRIPLE blev i 2010 solgt til LBI hvor Jonas fortsatte som vice-administrerende direktør for Norden frem til 2013.

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/jonasbechlund


Rikke Moseholm

Underviser i e-commerce, strategi og forretningudvikling

Executive MBA og lang karriere som marketingchef i internationale virksomheder samt i reklamebranchen bl.a. hos Leo Burnett, Triumph International a/s, Dyrberg Kern, Bark Copenhagen og Change of Scandinavia.
Underviser i e-commerce og e-marketing på Bachelor uddannelsen i e-Concept Development.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/rikke-moseholm/5/32/8b5


Line Ghisler

Underviser i e-commerce, e-handelsstrategi

Cand. Oecon i afsætningsøkonomi fra Århus Universitet. Har arbejdet som konsulent og rådgiver i en årrække med B2C ehandel som den røde tråd. Har været hos Framfab (nu LBi) og co-foundede herefter internetbureauet Buyingexperience, der i 2005 blev solgt til Creuna. Har siden 2011 været selvstændig konsulent med fokus på udvikling og optimering af webshops.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/lineghisler


Carsten Blom-Hanssen

Underviser i e-commerce kanaler og connected retail

Carsten er i dag direktør (VP) i Consumer Sales hos Berlingske Media, tidligere var han i mange år hos In2Media som direktør for deres Digital Commerce. Derudover erfaren iværksætter med mere end 10 års erfaring i etablering og drift af ecommerce for blandt andre Bestseller, Ecco, Dyrberg/Kern, Inwear, Tiger of Sweden m.fl. Medstifter af save-a-lot.dk (online dagligvarer) samt Boozt.com – Nordens hurtigst voksende fashion ecommerce virksomhed.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/carsten-blom-hanssen/15/389/a48

I samarbejde med: