Undervisere :: kea.dk

Undervisere

Jan Kyhnau

Driver konsulentvirksomhed med fokus på digital forretnings- og konceptudvikling. Speciale i Business Model Generation & Innovation. Herudover er Jan licenseret bestyrelsesmedlem og fungerer som underviser og erhvervscensor på business schools og erhvervsakademier landet over. Baggrund som konceptudvikler, strategisk planner og kreativ chef for bl.a. UNCLE Grey. Siden 2005 har Jan været fokuseret på digital strategi og e-konceptudvikling og er medstifter af flere digitale/mobile bureauer.

LinkedIn: http://dk.linkedin.com/in/jankyhnau

 

Jonas Bechlund

Executive MBA og co-founder af Generous Circle der hjælper kunder med strategisk digital branding og forretningsudvikling. Har arbejdet med digitale medier siden år 2000 og har en fortid hos både Framfab og som co-founder af digitalbureauet TRIPLE Copenhagen. TRIPLE blev i 2010 solgt til LBI hvor Jonas fortsatte som vice-administrerende direktør for Norden frem til 2013.

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/jonasbechlund

 

Carsten Blom-Hanssen

Director Digital Commerce hos In2Media, hvor han rådgiver større virksomheder som DT Group, Coop, Specsavers m.fl. om e-commerce og connected retail. Derudover erfaren iværksætter med mere end 10 års erfaring i etablering og drift af ecommerce for blandt andre Bestseller, Ecco, Dyrberg/Kern, Inwear, Tiger of Sweden m.fl. Medstifter af save-a-lot.dk (online dagligvarer) samt Boozt.com – Nordens hurtigst voksende fashion ecommerce virksomhed.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/carsten-blom-hanssen/15/389/a48

 

Joakim Ditlev

Content marketing specialist, pioner inden for content marketing i Danmark og forfatter til Content Marketing Bogen. Han er marketingkonsulent og foredragsholder og hjælper virksomheder med at udtænke og gennemføre indholdsbaserede marketingstrategier. Hans blog - www.contentmarketing.dk - er landets største kilde til nyheder og cases om content marketing.

LinkedIn: http://dk.linkedin.com/in/joakimditlev

 

Sebastian Gullak

CEO og Co-Founder af bl.a. Atcore og BloggersDelight, forfatter til "AdWords Bogen" og bogen "Attract. Convert. Retain - Vejen til online succes", såvel som foredragsholder om internet marketing og sociale medier. Som CEO i Atcore arbejder han målrettet med hard-core data og analyse for at transformere industrien og ophøje brands som Telia, Coloplast, Saxo.com, Schneider Electrics og mange flere.

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/internetmarketing

 

Jens Adamsen

Uddannet fra CBS og direktør i Victornizer, der hjælper B2B virksomheder med udvikling af kunderelationer gennem Content Marketing Excellence. Siden 1999 har han beskæftiget sig med forretningsudvikling og udvikling af B2B kunderelationer med personlige og digitale redskaber.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/jensadamsen

 

Anders Saugstrup

Underviser i at fortælle historier og skabe trafik med infografikker og visuelle virkemidler. Anders og hans medarbejdere på det Danske Content Marketing-kontor i Grækenland, Saugstrup.org, udfører content marketing for deres danske kunder. Specialet er at skabe imponerende indhold, markedsføre det overfår målgruppen og skabe tunge indgående links som en del af processen. Infografik, animationsfilm, designede pdf-er og beregnere er typiske værktøjer, når der skal skabes indhold som er godt nok til at retfærdiggøre redaktionelle links.

LinkedIn: http://linkedin.com/in/saugstrup/

 

Peter Ringtved

Peter Ringtved er en passioneret selvstændig digital art director og har i løbet af 15 år i branchen leveret design og konceptarbejde for en lang række brands som Tuborg, Dong Energy, YouSee, Roskilde Festival, Egmont Media, Koda og Danske Bank. Peter har arbejdet på flere af de store danske digitale burauer som Valtech, Framfab / Lbi, Netpeople og In2media.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/peter-ringtved/0/550/73b 

 

Thomas Pries

Grundlægger og kreativ direktør på det prisbelønnede kreative digitale bureau, Konstellation. Thomas sætter en stor ære i at komme med innovative idéer, der opgraderer brands og giver slutbrugerne nye banebrydende oplevelser. Thomas har arbejdet med og udviklet løsninger for b.la LEGO, Samsung, IKEA, Nissan, Playstation 3, Carlsberg, Sony Ericsson, Hasselblad og Peugeot.

LinkedIn: http://dk.linkedin.com/in/konstellation 

 

Pelle Martin

Pelle Martin er grundlægger af og creative director i det prisvindende digitale bureau Spring/Summer. Han har lavet løsninger for en lang række store danske og internationale brands som Uniqlo, NIKE, Victoria's Secret, Georg Jensen, Vero Moda og Jack&Jones. Pelle er super stærk på både koncept og design og stræber altid efter at bryde rammerne for digitalt design.

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/pellemartin 

 

Ole E. Andersen

Cand.scient soc. (sociolog) fra Københavns Universitet. Ekstern lektor i markedskommunikation og forbrugeradfærd på CBS siden 1984. 12 år i analysebranchen, 5 år i Dansk Reklame Film og 6 år som rektor for Den Danske Reklameskole. Underviser desuden på Københavns Universitet og Medie- og Journalisthøjskolen.Forfatter til bøgerne ”Nye kurver i medielandskabet” (2005) ”Reklamekampagnen” (2009) og ”Forstå forbrugerne” (2011).

LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/ole-e-andersen/0/55b/7aa

 

Tina Engberg

Kommunikationschef i Dyrenes Beskyttelse. Ekstern lektor på CBS med 12 års undervisning i direct marketing. Medlem af dommerkomiteen for DM-prisen. Årets Marketingstrateg 2006.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/tina-engberg/1b/1b8/8b9

 

Marcus Fuchs

Marcus er art director og designer i det prisvindende digitale bureau Hello Monday. Hans forståelse for brugeradfærd og hans evne til at udøve design i praksis, hvor oplevelse, funktionalitet og æstetik mødes, har ført ham til at arbejde med en lang række danske og internationale kunder, heriblandt Google, Reebok, TV 2 Zulu, Politiken, MoMA og Victorias Secret.

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/marcusfuchs 

 

Esben Hindhede

Esben er interaktiv designer i det prisvindende digitale bureau Hello Monday. Med udgangspunkt i design med et stærkt fokus på user experience, og en gennemtænkt brugeroplevelse, har han arbejdet tæt sammen med både danske og internationale brands, heriblandt Google, B&O PLAY, Nespresso, Alectia, Vivino og Flügger.

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/esbenhindhede 

 

Jesper Arvidson

Jesper er CTO & Director of UX & Design hos In2media og har arbejdet med digitale løsninger siden midten af 90’erne. Han har en baggrund som kreativ udvikler og har i alle årene arbejdet med kreative og innovative løsninger - og har været medvirkende til at vinde en lang række af danske og internationale priser, primært med projekter for Nike Football.

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/jesperarvidson 

 

Tom Bang

Tom Bang (Cand. Merc. EMF) har arbejdet med Digital Marketing siden midten af halvfemserne, hvor Tom skrev en af Danmarks første kandidatafhandlinger om internettet som medie. Tom har erfaringer fra både bureau-, medie- og annoncørsiden.  Han har på sit CV blandt andet; Co-founder og Direktør i WPP-bureauet Outrider, Managing Director i Ad Pepper Media UK og Digital Annoncechef hos Berlingske Media. Tom har undervist inden for digital marketing og medier på blandt andet CBS/HD, Reklameskolen og ved diverse kursusudbydere  – samtidig er Tom en flittigt anvendt foredragsholder inden for nye trends omkring digital marketing og medier. 

LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/tombang

 

Line Ghisler

Cand. Oecon i afsætningsøkonomi fra Århus Universitet. Har arbejdet som konsulent og rådgiver i en årrække med B2C ehandel som den røde tråd. Har været hos Framfab (nu LBi) og co-foundede herefter internetbureauet Buyingexperience, der i 2005 blev solgt til Creuna. Har siden 2011 været selvstændig konsulent med fokus på udvikling og optimering af webshops.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/lineghisler

 

Jonas Juhler Hansen

Cand.it i it, kommunikation og organisation. Direktør i det nystartede community management bureau Curious. Tidligere digital medie strateg for Nordisk Film, online manager for WWF, står bag twitologi.dk, gaahjem.dk samt en lang række andre projekter, sites og pranks på sociale medier.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/jonasjuhler

 

Anders Tvede

15 års erfaring med markedsføring på Internettet og har arbejdet som MD, Salgschef og Direktør i virksomheder som TradeDoubler, TV 2, Mediaedge:cia og Jobzonen.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/anderstvedegranzow

 

Ole Gregersen

Senior usability konsulent i Weboptimering.nu, der hjælper virksomheder med at optimere konverteringer og brugervenlighed på de digitale platforme. Har også startet Optuner.dk, der producerer optimeringsrapporter baseret på online brugertest og ekspertvurderinger. Ole er arrangør af ConversionBoost.dk, en årlig konference om konverteringsoptimering, ligesom han har deltaget i etableringen af UXbookclub og Duxfor. Han er uddannet Cand.IT fra ITU hvor han ligeledes har fungeret som underviser og vejleder i faget usability i 6 år.

LinkedIn: http://dk.linkedin.com/in/olegregersenole/

 

Jakob Just Lundqvist

CTO og Partner i JUSTare. Jakob Just Lundqvist er entreprenør/udvikler med 17 års erfaring. Har med fokus på den kreative programmering startet web relaterede virksomheder både i USA og DK som Justare.com, Fashiontube.com og thelicensingproject.com. Jakob har arbejdet for bl. a. arbejdet for Steria Denmark, In2Media, Trunkarchive og Magnetix.

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/justare 

 

Peter Urban

Peter Urban er digital designer hos det strategiske designbureau Kontrapunkt. I sit arbejde kombinerer han en ekspertise indenfor visuel identitet og storytelling med en stor indsigt i digitale virkemidler. Han har udarbejdet identitetsdesign, branding og digitale løsninger til kunder som Den Blå Planet, Københavns Metro, DSB og Kino.dk.

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/peterurb 

 

Meik Jæger Jessen

Meik er grundlægger af og kreativ direktør i Ballistic, et moderne film produktionsselskab der med fokus på den gode histore, laver Corporate film der giver værdi, både for virksomheden og dens kunder. Med en bred baggrund i levende digitale platforme har Meik kommunikeret budskaber ud til forbrugerne via mange forskellige medier, online, TV, biograf, messer og meget andet, og leveret film til virksomheder som Mærsk Container Industri, Tulip, MAN, Politiet, Vero Moda, DeLaval og mange andre. Film er ikke længere glasur på marketing kagen, det er et yderst effektivt værktøj der på en lang række fronter giver store fordele, Meik ved hvordan.

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/meikjessen

 

Jakob Skjøtt-Larsen

Jakob er Ph.d. og lektor i sociologi ved Aalborg Universitet. Han arbejder til dagligt med emner som tillid, livsstil og sociale skel samt med kvantitative metoder og mixed methods.

LinkedIn: https://www.linkedin.com/pub/jakob-skjøtt-larsen/7/3a1/b96

 

Line Mulvad

Underviser i personas og kvalitative brugerundersøgelser. Line er uddannet interaktionsdesigner fra IT Universitetet og arbejder i Center for personaforskning og –anvendelse som konsulent og researcher. Hun brænder for at skabe brugerfokuseret indhold har i kraft af hendes tidligere baggrund som skuespiller arbejdet med kreative metoder til at indrage brugere i design- og innovationsprocesser.

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/linemulvad

 

Jacob Beermann

Jacob arbejder med digital marketing og sociale medier i hans firma maxer.dk og er uddannet fra CBS. Med content marketing som grundstenen af maxer.dk, har hans lille virksomheds hjemmeside over 30.000 månedlige besøgende og er godt på vej mod 1.000.000 YouTube-views. Jacob har blandt andet arbejdet for DDB Copenhagen og TDC.

LinkedIn: www.linkedin.com/in/jacobbeermann

 

Eric Ziengs

Eric driver også sit eget Content Marketing bureau Nochmal. Han er desuden vært på podcasten Help Marketing, , der fokuserer på alt inden for Content Marketing. Eric arbejder til dagligt hos Danmarks største Content Marketing virksomhed, Bolius, der ligger i top 50 af mest besøgte danske hjemmesider.

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/ericziengs

 

Søren Kjær Nielsen

I snart 15 år har Søren været ansat indenfor online salg, markedsføring og ledelse hos fx. Alt Om København (AOK), VisitDenmark, Hotel.dk, Dancenter/Danland og Hewlett-Packard. Hjælper nu både danske og internationale virksomheder med online internationalisering som partner i MakesYouLocal.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/sorenkjarnielsen

 

Rikke Marie Søegaard

Rikke har kommunikationsbureauet Klart Sprog, og løser kommunikations- og tekstopgaver for primært BtB-kunder, som Atea, Delta, Lund Elmer Sandager, Specific Pharma og GE Healthcare. Rikke mener, at godt indhold bør udtænkes og planlægges, men i sidste ende afhænger effekten af, hvorvidt vi evner at fortælle en historie. Medarbejderne med fingrene i tastaturet er nøglepersoner i ethvert content marketing eventyr!

LinkedIn: dk.linkedin.com/in/rikkemariesoegaard/

 

Louise Altman

Louise har en Business & Management uddannelse i digitale medier fra Hyper Island i Sverige og 14 års erfaring med digitale forretningsstrategier, som konsulent i full-service bureauer i London og København. Har desuden en akademimerkonom uddannelse i Ledelse og er iværksætter.

LinkedIn: http://dk.linkedin.com/in/louisealtmann/ 

 

Tommy Bünger

Tommy Bünger er digital- og grafisk designer hos Wemind samt freelance. Han har bl.a. arbejdet med brands og organisationer som WOSM (World Organization of the Scout Movement), DR (Danmarks Radio), Microsoft Office, Rådet for Teknologi og Innovation, CBS (Copenhagen Business School) og Alt om Børn. Tommy er en passioneret designer, der kan lide at kræse om pixels.

LinkedIn: www.linkedin.com/in/tommybunger 

 

Robin Nowicki

Robin elsker at lave fede digitale produkter og services. Med fokus på mennesker, forretning og teknologi, sidder Robin til dagligt med konceptudvikling og strategi for at binde disse tre elementer sammen. Efter at have studeret Digital Business Management på Hyper Island, har han arbejdet hos In2media, hvor han har arbejdet på MobilePay, Danske Banks netbankløsninger og website, Pandoras digitale strategi, samt kampagner for Swatch og andre seje kunder.

LinkedIn: dk.linkedin.com/pub/robin-nowicki/9/a1a/93b 

 

Rikke Moseholm

Executive MBA og lang karriere som marketingchef i internationale virksomheder samt i reklamebranchen bl.a. hos Leo Burnett, Triumph International a/s, Dyrberg Kern, Bark Copenhagen og Change of Scandinavia.
Underviser i e-commerce og e-marketing på Bachelor uddannelsen i e-Concept Development.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/rikke-moseholm/5/32/8b5

 

Mikkel Meldgaard

Cand. Mag i filosofi, selvstændig webprogrammør. Mikkel er en rigtig fagnørd, som på diplomuddannelsen er ansvarlig for afvikling af modulet Videnskabsteori. International karriere som elektronisk musiker. Har undervist ved Folkeuniversitetet og startet egen virksomhed Hemper. Tidligere kunder tæller: Henrik Vibskov, Castit, Peter Funch. Underviser i e-Concept Development, Methodology og E-Media Technologies.

LinkedIn: http://dk.linkedin.com/pub/mikkel-meldgaard/0/30a/b04

 

Sjur Blauenfeldt-Øverli

Mere end 10 års erfaring som designer, multimedia udvikler og Art Director i forskellige web og reklamebureauer, bl.a. hos Valtech, LaFamilia og Reklamebureauet Os.
Underviser i design værktøj, digitale trends, idé generering og konceptudvikling.

LinkedIn: http://dk.linkedin.com/pub/sjur-blauenfeldt-%C3%B8verli/0/4b8/507

 

Christina Rungstrøm

Arkitekt maa med mere end 12 års erfaring som online designer på større og mindre bureauer med speciale i corporate design, e-commerce, usability bl.a. hos NetPeople, Bates Y&R, Republica l Storelab, Tribal, Apt Cph. Tidligere kunder tæller bl.a. SAS, Maersk, Danisco, IBM, VELUX, DELL og Telmore.
Underviser i design, idégenerering, service design, konceptudvikling, m.v.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/christinarungstrom

 

Peder Rudbeck

Cand IT. i Digital Design og Kommunikation. Peder er en tung profil med mange års erfaring med User Research for en lang række internationale virksomheder som bl.a. Danfoss, Danisco, SKF og Novo Nordisk. Herudover har han været ansvarlig for optimering af en lang række e-commerce hjemmesider.
Underviser i User Research og e-commerce på Bachelor uddannelsen i e-Concept Development.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/pederrudbeck

I samarbejde med: