Bureauvirksomhed :: kea.dk

Modul 5: Bureauvirksomhed

Bureauvirksomhed giver deltagerne forståelse for, hvordan et bureau er drevet og udviklet mest effektivt. Den forståelse kræver træning og viden om bureauernes udvikling, organisering, økonomi og kundesamarbejde og tager udgangspunkt i de fire forudgående moduler. Hvilke bureau forretningsmodeller har succes lige nu
og fremover? Hvilke typer ledelser og organiseringer finder sted effektivt på bureauerne? Og hvordan fungerer samarbejdet med kunder, leverandører og partnere allerbedst? Hvordan bliver services udviklet, integreret, budgetteret og solgt?

Modulet fodrer deltagerne med viden og værktøjer til at forøge bureauets indtjening, organisere det bedre, skabe bedre ydelser til kunden og bedre samarbejde ind, ud og på tværs af faggrupper på bureauet.

Modulet er helt centralt for afslutningen på Hybrid Agency Program.

Christian Mouroux

Underviser og faglig ankerperson på modulet

Arbejder som kommunikationsspecialist i en stor global virksomhed med 140.000 ansatte. Uddannet fra KaosPiloterne og Copenhagen Business School. Har erfaring fra bureauer som Zupa Recommended og We Love People, hvor han har været ansat som strategisk konsulent og løst opgaver for bl.a. IKEA, Telia og Kræftens Bekæmpelse. Var initiativtager og programleder på den interne talentskole GNOM ved Zupa Recommended, som har leveret folk til virksomheder som Kunde & Co, Lego og Unilever. Fungerer desuden som fodboldtræner på eliteplan.

LinkedIn: www.linkedin.com/in/christianmouroux

Lars Samuelsen

Forelæser, Bureau-organisering

Digital Strategic Director i UncleGrey. Tidligere etablerede Lars nordens første – og senere største - strategiske planner afdeling på Mediaedge:cia. Han har været medlem af Mediaedge:cia Global Consumer Insight Group hvor han var med til at hjælpe med at etablere en mere digital tilgang til consumer insight generationen og den strategiske medieplanlægning.

I 2009 blev han administrerende direktør i UncleGrey (det mest internationalt prisvindende danske bureau). I denne rolle han hjalp agenturet til at vinde flere Cannes Lions, Eurobest guld og andre prestigefyldte priser. I 2011 blev bureauet fusioneret med Grey København, og han påtog sig rollen som Chief Strategic Officer samt leder af Digital. I den rolle var han del af det dygtige team, der har vundet international anerkendelse ved at vinde både guld og sølv ved Cannes Lions samt D&AD Yellow Pencil, IPA Gold og European Effie guld og sølv. Derudover blev blev bureauet “Digital Agency of the Year” i Danmark i 2012.

I 2012 sluttede han sig til Grey EMEA teamet som Digital Strategic Director hvor han arbejdede på tværs af regionerne med at etablere et mere digitalt orienteret netværk. Lars medvirkede til at øge kreativ og innovativ brug af teknologi som en del af alle aspekter i Greys forretning.

I 2013 afsluttede han sin MBA-afhandling på Berlin School of Creative Leadership med fokus på at etablere mere innovative og dynamiske metoder til at arbejde med kreativitet i en hyper kompleks medieverden.

LinkedIn: dk.linkedin.com/pub/lars-samuelsen/7/bb3/816

Nico Schou

Forelæser, Bureau-økonomi

Tidligere administrerende direktør i bl.a. Lauritz.com, COO i Grey Group og uafhængig forretningsrådgiver.

Nu arbejder han lejlighedsvis som mentor, forfatter, underviser og foredragsholder.

Speciale: Struktur og fokus under krævende udviklings- og forandringsprocesser.

Stærke kompetencer: Økonomistyring, strategiimplementering, organisationsudvikling, forhandling, kontraktmæssige spørgsmål, Key Account Management, M&A, H/R og internationale aspekter.

LinkedIn: dk.linkedin.com/pub/nico-schou/0/214/639

Henrik Funder

Forelæser, Kundeforståelse

Henrik Funder er til dagligt Marketingchef for Unilevers norske forretning. Han er uddannet Cand.Merc.EMF og har før han ankom til Unilever en baggrund fra både mediebureau og reklamebureau. Henrik har de sidste 5 år arbejdet i Unilever i forskellige roller indenfor salg og marketing på tværs af de fire nordiske lande og i forskellige kategorier. Derudover sidder han i bestyrelsen i Djøf Privat.

LinkedIn: www.linkedin.com/in/henrikfunder

I samarbejde med: