Kreativitet :: kea.dk

Modul 1: Kreativitet

 

 

Kreativitet er ikke længere blot en sag for de ”kreative” men en processuel disciplin på tværs af bureauets fagområder. Der er behov for at styre og orkestrere nye kreative processer med deltagelse af for eksempel strateger, teknologieksperter, adfærdsdesignere, programmører og konceptudviklere. Hvert projekt er nyt og kræver sin egen proces.

Der findes derfor ikke længere et fast design for den kreative proces. I dag skal den redefineres hele tiden i forhold til det problem, bureaukunden har brug for at få løst. Og når de digitale muligheder er så komplekse, skal der en større mængde skiftende fagligheder til for at skabe løsningen.

På modulet lærer deltagerne med udgangspunkt i design thinking og kreativ procesforståelse, 1) at identificere kundens problem, 2) få tilvejebragt de rette tværfaglige analyser og indsigter som kan sætte retning, 3) kreative teknikker til at ideudvikle løsningen samt 4) aktivere løsningen.

Christian Mouroux

Underviser og faglig ankerperson på modulet

Arbejder som kommunikationsspecialist i en stor global virksomhed med 140.000 ansatte. Uddannet fra KaosPiloterne og Copenhagen Business School. Har erfaring fra bureauer som Zupa Recommended og We Love People, hvor han har været ansat som strategisk konsulent og løst opgaver for bl.a. IKEA, Telia og Kræftens Bekæmpelse. Var initiativtager og programleder på den interne talentskole GNOM ved Zupa Recommended, som har leveret folk til virksomheder som Kunde & Co, Lego og Unilever. Fungerer desuden som fodboldtræner på eliteplan.

LinkedIn: www.linkedin.com/in/christianmouroux


Erik Rodin


Erik er en brasiliansk født nordmand med en sjov blanding af venstre og højre hjerneevne.
Han har b.la. arbejdet som senior konsulent hos det ledende rådgivningsfirma for innovation, ?What If! Innovation, der arbejder på globale projekter for virksomheder som Lloyds Banking Group, Pernod Ricard og IKEA. 
Erik etablerede uddannelsen ”Hyper Island’s” London kontor, hvor han var ansvarlig for at drive deres MA i Digital Management på ledelsesniveau, såvel som design og levering af digitale og kulturelle transformationsprojekter til kunder som Moët Hennessy, Nielsen og ITV. I hans tid der medvirkede han også til udviklingen af ”Digital Transformation” modulet til HEC's Executive MBA i Paris.

I dag arbejder Erik som Lead konsulent i August, hvor han leder projekter for ambitiøse kunder rundt om i verden, der søger at forandre, hvordan de organiserer, samarbejder og innoverer. 
 


Dorte Nielsen

  • Formand for Creative Circle
  • Grundlægger af Kreativ Kommunikation på DMJX
  • Underviser og forsker i kreativitet
  • M.Sc. i Kreativitet fra International Center for Studies in Creativity i New York
  • Forfatter af otte bøger og utallige artikler
  • Grundlægger af Creative Thinker og FourSight Denmark

Søren Christensen


Søren Christensen er partner og Client Service Director hos Robert/Boisen & Like-minded, som danske annoncører har kåret til Danmarks mest kreative bureau de sidste syv år i træk. Søren arbejder både med strategi og udvikling af kreative løsninger og har været på bureauet de sidste 17 år. Han har været involveret i adskillige prisvindende kampagner for bl.a. Spies, Anthon Berg og Tryg. Arbejde, der har gjort sig gældende i både danske awards som Creative Circle Awards, DIA, DDA, Advertising Effectiveness Award og internationale awards som Cannes Lions, Epica, Eurobest, Lovie Awards og PA Effectiveness Award. Søren har undervist i bl.a. indsigtsgenerering, idé-værktøjer og mediestrategi på Kreativ Basis, Kreativ Kommunikation, Danmarks Designskole og Hyper Island.

I samarbejde med: