Medieplatforme :: kea.dk

MODUL 4: MEDIEPLATFORME I KUNDEREJSEN

 

 

Medielandskabet er i konstant forandring. Dette modul fokuserer på hvordan vi mest effektivt udnytter de forskellige platforme i en tid hvor omni channel, kunstig intelligens, social listening, virtual reality, nye butiksmiljøer og online shopping præger det samlede mediebillede.

Vi dykker ned i hvad en kunderejse egentligt er, og hvordan de ypperste kunderejser er konstrueret. Vi gennemgår også de nyeste Advertising Effectiveness Award vindere for at se, hvad vi kan lære af dem. Derudover kigger vi på den seneste forskning indenfor de mest effektive medieplatforms strategier. Endelig får vi et indblik i person data forordningen, og hvad det betyder for bureauer og annoncører.

Udover eksperter fra bureausiden får vi også besøg af førende annoncører for at få kundesynsvinklen og ikke mindst erfaringer med effektive medieplatforme og kunderejser. 

Nøgleordene for modulet er best practice indenfor de mest effektive medieplatforme og kunderejser samt anvendelse af data og marketingautomation.



Henrik Jensen

Facilitator på modulet

Er PhD studerende på Roskilde Universitet. Forsker i innovation af forretningsmodellerne i medie- og bureau-verden. Har mere end 10 års erfaring som bureau CEO. Har bl.a. tidligere været Nordic CEO for de mere end 20 bureauer, som indgår i Dentsu Aegis Network i Norden. Modtog i 2015 Lommer legatet for projektet ”Hvordan ser fremtidens forretningsmodeller ud for de danske bureauer?”

www.linkedin.com/in/henrik-jensen-2494b824

Per Christiansen


Per er VP Brand Marketing (Momondo & Cheapflights) og Global Media Buying at Kayak. Han leder et team af mennesker med ansvar for globale marketingstrategier, kampagner, medier og indsigt, partnerskaber og aktiveringer, indhold og sociale medier. Christiansen bidrager regelmæssigt til markedsføringsbegivenheder og award juryer, og er for nylig blevet tildelt Årets Markedsfører 2016 i Danmark, er medlem af M List og har for nylig modtaget høj anerkendelse af kampagnen 'momondo - The DNA Journey’.

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/perchristiansen/ 

Henrik Hobel


Henrik Hobel er direktør, partner og CTO i Ambition, som arbejder passioneret med at omsætte data, teknologi og kreativitet til god forretning på tværs af media og kanaler. Henrik har mere end 25 års specialisterfaring inden for data og har gennem hele sin erhvervskarriere arbejdet intenst med rådgivning om data, optimering af datakvalitet, kredit- og risikovurdering ud fra datamodeller, segmentering samt optimering af salgsresultater baseret på dybe dataindsigter. I Ambition står Henrik i spidsen for et data-team som hver dag analyserer, segmenterer, datavasker og databeriger store danske virksomheders kunde-, emne- og permissiondatabaser. 

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/henrik-hobel-812508/


Peter Loell


Direktør i Resolution, der er en del af Omnicom Media Group i Danmark. Peter har arbejdet med marketing generelt i 21 år og online markedsføring specifikt i 10 år. Han har en skummel fortid på reklamebureau, tv station og som ”traditionel” medieindkøber bag sig, førend han bevægede sig ind på området for data drevet markedsføring.

Har arbejdet med næsten alle brancher og kundestørrelser, og beskriver sig selv som digital pedel med speciale i problemløsning.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/peter-loell/0/ab9/271


Uffe Henriksen


Uffe er ansvarlig for digital marketing og kommunikation hos Danske Bank. Inden dette har han været 15 år i DentsuAegis og WPP, hvor han har arbejdet i media- og digitalbureauer i Danmark og Internationalt, senest som CEO for mediebureauet MEC i Danmark. Han har arbejdet med etablering af nye bureauer samt digitalisering og change management af “gamle”; og har desuden fungeret som rådigiver inden for digitalisering, marketing & e-commerce for en række af de største lokale og internationale annoncører.

LinkedIn:


Jesper Dam Nielsen


Jesper er stifter af Data Intelligence og i dag CEO for GroupM selskabet Intelligence Group, som udover Data Intelligence også inkluderer enheden Business Science. Har arbejdet med analyse og modellering i mere end 15 år og modtog i 2004 den dybe tallerken sit pionerarbejde med at introduktion og implementering af salgsmodellering på det danske og nordiske marked. Har arbejdet med et bredt udsnit af de største virksomheder i norden. Jesper har undervist på cand. merc. uddannelsen og er været foredragsholder både i ind- og udland omkring måling af reklameeffekter.

Jesper er 46 år, har tre børn, er Arsenalfan og har løbet mere end 10 maratonløb.

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/jesper-dam-nielsen-7156623/ 

I samarbejde med: