Markedsføring og forhandling :: kea.dk

Markedsføring og forhandling

StudieretningAkademiuddannelsen International Handel og Markedsføring
Omfang10 ECTS (obligatorisk fag)
StedHellerup: KEA KOMPETENCE, Frederikkevej 8, 2900 Hellerup
Ballerup: WTC Ballerup, Borupvang 3, 2750 Ballerup
Ballerup

Daghold 2018:
Undervisning kl. 08.30-14.30 på følgende dage:
1/2, 8/2, 22/2, 1/3, 8/3, 15/3, 22/3, 5/4
Prøvedato: 12/4 2018

Pris5.400 kr. (momsfrit)
ForplejningForplejning er ej inkluderet
LitteraturWarming Jensen, Rolighed Andersen, m.fl. (2016): International markedsføring (5. udg), Trojka, ISBN 9788771540208
Hald & Hilligsøe (2013): Forhandling og kommunikation, Hans Reitzel, ISBN 9788776758943
Plum (2010): Kulturel Intelligens (e-bog), L & R Business, ISBN 9788711417546
AdgangskravKlik her for at se adgangskrav
ForudsætningerVi anbefaler, at du tager dette fag som det sidste af de obligatoriske fag på Akademiuddannelsen i International handel og markedsføring - Altså efter Afsætningsstrategi og International markedsføring og -analyse
Tilmeldingsfrist5 dage før kursusstart
TilmeldingKlik her for tilmelding 
  

LÆR AT PLANLÆGGE OG GENNEMFØRE DIN VIRKSOMHEDS MARKEDSFØRINGSAKTIVITETER SAMT AT FORHANDLE I SALGS- OG MARKEDSFØRINGSRELATEREDE SITUATIONER

Med Markedsføring og forhandling får du en markedsføringsmæssig kompetence, som bygger på en helhedsforståelse af grundlæggende forhold, begreber, modeller og værktøjer. Du bliver altså i stand til at analysere, planlægge og gennemføre din virksomheds nationale og internationale markedsføringsaktiviteter.

Markedsføring og forhandling er et obligatorisk fag knyttet til Akademiuddannelsen i international handel og markedsføring, som du kan læse mere om her.

INDHOLD

  • Marketing-mix: Planlægning, valg, implementering og opfølgning
  • Den organisatoriske placering af marketing 
  • Forhandlingsteknik, -proces og -kommunikation 
  • Kulturparametre og kulturteori 
  • Kulturanalyse og interkulturel kompetence 
  • Juridiske forhold: Aftaleret, markedsføringsloven, introducerende E-handelsret 
  • Forandlingsteknik i praksis (metode) samt udarbejdelse af markedsførings- og handlingsplaner

UDBYTTE

  • Du lærer at anvende centrale metoder og redskaber i praksis
  • Du får en praksisrettet tilgang til at planlægge og gennemføre din virksomheds markedsføringsaktiviteter 
  • Du bliver i stand til at planlægge, gennemføre og vurdere forhandlinger og processerne bag 
  • Du lærer at forhandle i salgs- og markedsføringsrelaterede situationer 
  • Du får værktøjer til at forstå og inddrage kulturparametre og tværkulturelle problemstillinger
  • Du lærer at kunne foreslå og vælge løsningsmuligheder i form af markedsføringstiltag, handlingsplaner og forhandlingsteknik
  • Du lærer at formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og interessenter inden for parameterindsats, forhandlingsopgaver og tværkulturelle forhold


PRØVEFORM
Mundtlig prøve på baggrund af praktisk produkt og skriftlig opgave.


KONTAKT


STUDIEADMINISTRATION

For spørgsmål vedr. modulopstarter, tilmeldinger, uddannelsesbeviser og andre praktiske spørgsmål vedr. KEA Kompetences deltidsuddannelser/efteruddannelser - kontakt:

Michelle Nielsen

E:
efteruddannelse-aau@kea.dk 
T: 4646 0500


STUDIEVEJLEDER

For spørgsmål vedr. uddannelsesvalg, optagelseskrav, realkompetence, merit m.m. – kontakt:

Joan Nielsson Mathiasen

E: 
jonm@kea.dk 
T: 2498 2010