Digitale redskaber :: kea.dk

Digitale redskaber (Koordinatoruddannelsen)

StudieretningKoordinator-uddannelsen 
Omfang10 ECTS (obligatorisk fagmodul)
StedHellerup: KEA KOMPETENCE, Frederikkevej 8-10, 2900 Hellerup



Hellerup

Daghold:
Undervisning kl. 8.30-15.00 på følgende dage:
1/2, 2/2, 1/3, 2/3, 22/3, 23/3, 5/4, 6/4 
Aflevering af eksamensprodukt: 13/4 2018
Prøvedato: 20/4 2018

Pris10.400 kr.
Prisen inkluderer undervisningsmateriale
ForplejningPrisen inkluderer forplejning
Litteratur Busch (2015): Kommunikation i multimediedesign, Hans Reitzels Forlag, ISBN 9788741261683
AdgangskravKlik her for at se adgangskrav
Tilmeldingsfrist5 dage før kursusstart
TilmeldingKlik her for tilmelding


VIL DU LÆRE MERE OM ONLINE KOMMUNIKATION OG DIGITALE VÆRKTØJER?

Med Digitale redskaber får du en grundlæggende forståelse for begreber, modeller og værktøjer inden for digital markedsføring, så du kan tage del i analyser, planlægning og praktisk anvendelse af digital redskaber. Du lærer at kommunikere digitalt, udvikle digitale markedsføringsstrategier, planlægge konkrete digitale aktiviteter samt måle og optimere den digitale kommunikation.

På Koordinatoruddannelsen tilrettelægger vi fagmodulet, så det tager udgangspunkt i din hverdag, og relaterer til administrative kernefunktioner. Undervejs på modulet arbejder vi med en case, som gør indholdet konkret og praksisnært.

Digitale redskaber er et valgfag knyttet til Akademiuddannelsen i International handel og markedsføring (hvor faget hedder Digital Markedsføring). Du kan læse mere om uddannelsen her.

INDHOLD

  • Digital strategi
  • Målsætninger og KPI (Key Performace Indicators) 
  • Webanalyse 
  • Konvertering og konverteringsoptimering 
  • Usability og brugertests 
  • Søgemaskineoptimering 
  • Digital reklame og annoncering 
  • Relevant jura 
  • Konceptudvikling til mobile enheder 
  • Sociale medier

UDBYTTE

  • Du lærer at anvende digitale kommunikations- og marketingbegreber 
  • Du lærer de centrale metoder og redskaber til at planlægge arbejdet med usability og brugertests til forbedring af brugervenligheden
  • Du lærer at opstille mål og vurdere nøgleområder for virksomhedens digitale strategi
  • Du får redskaber til at vurdere virksomhedens placering i søgemaskiner og stille forslag til indsatsområder
  • Du lærer at identificere relevant jura og vurdere konsekvenserne for virksomhedens digitale markedsføring
  • Du lærer at formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller samt præsentere resultater.

PRØVEFORM
Mundtlig prøve kombineret med praktisk projekt og en 1-sides disposition


LIDT OM UNDERVISERNE

LOUISE EA HOLBEK 
Louise er Cand.IT i Digital Design & Kommunikation. Til dagligt underviser hun inden for User Experience Design (UX) på multimediedesignuddannelsen og har tidligere arbejdet med usability og som webredaktør for Københavns Universitet. Derudover har hun i en årrække været selvstændig inden for webdesign og kommunikation samt  konsulent med ekspertise inden for markedsføring, webkommunikation og sociale medier. 
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/louiseholbek/

MOHAMED-DANNY EID
Danny er underviser på KEA digital Økonomi og IT linjen. Han har tidligere været underviser på multimediedesigneruddannelsen. Danny har tidligere arbejdet som udvikler for HP og Compaq, men har taget en faglig drejning og har efterfølgende udviklet sig inden for kommunikation og strategi. Han har stået for digitale løsninger for forskellige virksomheder, og har i øvrigt drevet egen virksomhed i nogle år inden for e-commerce. Danny er god til at binde teori og praksis sammen og gøre det operationelt. 
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/mohamed-danny-eid-37804a6

BIRGITTE BAY OVERGAARD
Birgitte (Gitte) er underviser på KEA Digital, uddannet på Designskolen i Kolding og har i mange år arbejdet i tv-, film- og spilbranchen som art director og designer. Hun har stor erfaring med idéudvikling og design til både analoge og digitale koncepter. Fokus ligger på praksis og tilegnelsen af digitale kompetencer: Viden, værktøjer og nye metoder til kreativ tænkning – eksekvering af idéer og løsninger altid med kunden i centrum. 
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/gittebayovergaard


TILMELDING 

Tilmeld dig Digitale Redskaber 

Ved tilmelding modtager du en automatisk genereret bekræftelse. Du er optaget på uddannelsen, med mindre du hører andet fra os. Efter tilmeldingsfristen vil du modtage en indkaldelse med praktiske oplysninger som anvendt litteratur, vejviser, semesterplan mm. 

 

 


KONTAKT


STUDIEADMINISTRATION

For spørgsmål vedr. modulopstarter, tilmeldinger, uddannelsesbeviser og andre praktiske spørgsmål vedr. KEA Kompetences deltidsuddannelser/efteruddannelser - kontakt:

Christina Rasmussen

E: 
efteruddannelse-aau@kea.dk 
T: 4646 0500


STUDIEVEJLEDER

For spørgsmål vedr. uddannelsesvalg, optagelseskrav, realkompetence, merit m.m. – kontakt:

Joan Nielsson Mathiasen

E: 
jonm@kea.dk 
T: 2498 2010