E-handel :: kea.dk

E-handel

StudieretningAkademiuddannelsen i International Handel og Markedsføring
Omfang10 ECTS (valgfrit fagmodul)
StedHellerup: KEA KOMPETENCE, Frederikkevej 8-10, 2900 Hellerup
Hellerup

Aftenhold:
Undervisning kl. 17.15-20.45 på følgende dage:
31/1, 7/2, 21/2, 28/2, 7/3, 14/3, 21/3, 4/4, 11/4, 18/4, 25/4, 2/5, 9/5
Prøvedato: 16/5 2018

Pris5.400 kr.
ForplejningForplejning er ej inkluderet
LitteraturOpdateres
AdgangskravKlik her for at se adgangskrav
Tilmeldingsfrist5 dage før kursusstart
TilmeldingIkke åben for tilmelding

LÆR AT UDVIKLE E-HANDELSKONCEPTER OG WEBSHOPS 

Med E-handel får du kompetencerne til at deltage i tværgående teams i forbindelse med virksomhedens arbejde med e-handelsstrategier samt implementering og drift af webshops. Du får kompetencerne til at kunne håndtere sammenkoblingen af E-handel og markedsføring både teoretisk og praktisk. Med E-handel vil du kunne udvikle egen praksis eller deltage med andre faggrupper og eksterne samarbejdspartnere som udvikling af e-handelsløsninger.

E-handel er et valgfrit modul knyttet til Akademiuddannelsen i International handel og markedsføring, som du kan læse mere om her.

INDHOLD

  • E-handelsbegrebet
  • Forretningsmodeller og business cases for E-handel
  • E-strategi og E-handel samt integration og sammenhæng med overordnet strategi
  • National og International E-handelsstrategi
  • Analyse af behov for E-handelsløsninger
  • Webshoppens rolle og sortiment
  • Lager og logistik ifm. E-handel
  • Teknologi, funktionalitet og design i webshops
  • Markedsudvikling og trends inden for E-handel
  • Relevant jura, herunder handelsbetingelser og håndtering af persondata
  • Projektledelse ved udvikling af E-koncepter og E-handelsløsninger
  • Front og backend systemers samspil teoretisk og praktisk inden for E-handel, eks. ERP, CMS, betalingsmoduler og platforme
  • Strategier for salg og mersalg i relation til brugeradfærd og konverteringsoptimering

UDBYTTE

  • Du lærer at anvende de centrale metoder og redskaber til analyse af trends, teori og praksis inden for national og international E-handel.
  • Du lærer at vurdere teknologi, funktionalitet samt design til webshops og på den baggrund opstille og vælge løsninger.
  • Du lærer at vurdere og formidle eksisterende E-handelskoncepter og forslag til nye E-handelskoncepter til samarbejdspartnere og egen organisation.
  • Du lærer at udarbejde E-handelsstrategier og business cases - nationalt såvel som internationalt, samt sikre sammenhæng med virksomhedens overordnede strategi.
  • Du lærer at identificere webshoppens rolle og sortiment ud fra den overordnede strategi samt at identificere relevant jura ifm. E-handel og vurdere konsekvenserne for virksomhedens E-handel.
  • Du lærer at stille forslag til lager- og logistikløsninger specifikt for webshoppen.
  • Du lærer at formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller samt præsentere resultater for fagfæller, samarbejdspartnere og ikke-specialister.
  • Du lærer at analysere salg og andre aktiviteter i webshoppen og vurdere konsekevenserne for den videre drift og udvikling.


PRØVEFORM
Mundtlig prøve kombineret med en erhvervscase (max. 2 sider).


TILMELDING

Tilmeld dig E-handel

Ved tilmelding modtager du en automatisk genereret bekræftelse. Du er optaget på uddannelsen, med mindre du hører andet fra os. Efter tilmeldingsfristen vil du modtage en indkaldelse med praktiske oplysninger som anvendt litteratur, vejviser, semesterplan mm.


KONTAKT


STUDIEADMINISTRATION

For spørgsmål vedr. modulopstarter, tilmeldinger, uddannelsesbeviser og andre praktiske spørgsmål vedr. KEA Kompetences deltidsuddannelser/efteruddannelser - kontakt:

Michelle Nielsen

E:
efteruddannelse-aau@kea.dk 
T: 4646 0500


STUDIEVEJLEDER

For spørgsmål vedr. uddannelsesvalg, optagelseskrav, realkompetence, merit m.m. – kontakt:

Joan Nielsson Mathiasen

E: 
jonm@kea.dk 
T: 2498 2010