International markedsføring og -analyse :: kea.dk

International markedsføring og analyse

StudieretningAkademiuddannelsen i International handel og markedsføring
Omfang10 ECTS (obligatorisk fag)
StedBallerup: WTC Ballerup, Borupvang 3, 2750 Ballerup


Ballerup

Aftenhold:
Undervisning kl. 17.15-20.45 på følgende dage:
8/2, 22/2, 1/3, 8/3, 15/3, 22/3, 5/4, 12/4, 19/4, 26/4, 3/5 , 17/5, 24/5
Prøvedato: 6/6 2018 kl. 14.00-18.00

Pris5.400 kr.
ForplejningForplejning er ej inkluderet
LitteraturOpdateres
AdgangskravKlik her for at se adgangskrav
Forudsætning Vi anbefaler, at du tager dette fag som det andet fag på Akademiuddannelsen i International handel og markedsføring - Altså efter Afsætningsstrategi og før Markedsføring & forhandling
Tilmeldingsfrist5 dage før kursusstart
TilmeldingKlik her for tilmelding
  

BLIV EN STÆRK BIDRAGSYDER TIL DIN VIRKSOMHEDS MARKEDSFØRINGSSTRATEGI.

Med International markedsføring og -analyse bliver du i stand til at analysere forhold og løsninger, der generelt vedrører national og international handel, kultur og tværkulturelle problemstillinger, marked, markedsanalyse og markedsføring i virksomheden. Du vil efterfølgende i praksis kunne bidrage med analyse og forslag vedrørende virksomhedens markedspotentiale, internationalisering og positionering.

INDHOLD

  • Grundlæggende markedsanalyse
  • Dataindsamling og datakilder 
  • Markedspotentiale og prognoser 
  • Kunders købsadfærd og købskriterier på B2C og B2B markeder 
  • Internationaliseringsprocesser
  • Markedsudvælgelse og -strategi 
  • Kultur (parametre, teori og analyse)

UDBYTTE

  • Du lærer at vurdere udviklingsorienterede markedssituationer
  • Du får indblik i opbygning af virksomheders markedsinformationssystem 
  • Du får redskaber til at planlægge og gennemførelse relevante markedsundersøgelser
  • Du bliver i stand til at anvende centrale metoder, redskaber og færdigheder, der knytter sig beskæftigelse inden for markedsanalyse, købsadfærd på B2B og B2C markeder, markeds- og salgsprognosticering samt internationalisering
  • Du for en indgående forståelse for kulturparametre og tværkulturelle problemstillinger
  • Du lærer at vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge løsningsmuligheder inden for markedsanalyse og international markedsføring
  • Du styrkes i din formidling af markedsdata, købsadfærdsanalyser samt international og kulturel analyser og løsningsforslag


PRØVEFORM
Mundtlig prøve på baggrund af langt projekt (15 sider)


LIDT OM UNDERVISEREN
Per Skovgaard Andersen tager udgangspunkt i, at det, som kursisterne lærer i undervisningen, skal kunne anvendes i praksis. Der arbejdes hele tidden med at inddrage kursisternes egne erfaringer samt cases fra både store og små virksomheder. Teorien gøres forståelig ved at koble den på konkrete situationer fra både kursisternes egne og andre virksomheder. Undervisningen bliver aldrig kedelig, da teoriundervisning hele tiden suppleres med cases, diskussioner i plenum, gruppearbejde, opgaveløsning og aktiv inddragelse af kursisterne. Per er uddannet cand.mag, HD og har pædagogikum. Per har en bred baggrund som leder i offentlige og private virksomheder. Og sidder i dag i flere bestyrelser. Per har bred undervisningserfaring gennem mange år på KEA, men underviser også også Handelshøjskolen, CBS, og Metropol. Er desuden beskikket censor. 


KONTAKT


STUDIEADMINISTRATION

For spørgsmål vedr. modulopstarter, tilmeldinger, uddannelsesbeviser og andre praktiske spørgsmål vedr. KEA Kompetences deltidsuddannelser/efteruddannelser - kontakt:

Michelle Nielsen

E:
efteruddannelse-aau@kea.dk 
T: 4646 0500


STUDIEVEJLEDER

For spørgsmål vedr. uddannelsesvalg, optagelseskrav, realkompetence, merit m.m. – kontakt:

Joan Nielsson Mathiasen

E: 
jonm@kea.dk 
T: 2498 2010