Sociale medier :: kea.dk

Sociale medier

StudieretningAkademiuddannelsen i Kommunikation og formidling
Omfang10 ECTS (valgfrit fagmodul)
StedHellerup: KEA KOMPETENCE, Frederikkevej 8-10, 2900 Hellerup
Hellerup

Aftenhold:
Undervistning kl. 17.15-20.45 på følgende dage:
31/1, 7/2, 21/2, 28/2, 7/3, 14/3, 21/3, 4/4, 11/4, 18/4, 25/4, 2/5, 9/5
Prøvedato: 16/5 2018

Pris5.400 kr.
ForplejningForplejning er ej inkluderet
LitteraturOpdateres
AdgangskravKlik her for at se adgangskrav
Tilmeldingsfrist5 dage før kursusstart
TilmeldingKlik her for tilmelding
  

DIN VIRKSOMHED ER PÅ FACEBOOK, OG HVAD SKAL DEN DER?

Lær at arbejde strategisk med virksomhedens tilstedeværelse på sociale platforme og få ny viden og inspiration til dit arbejde med sociale medier. Dette fagmodul hjælper dig også til at kunne skabe involverende og dialogbaseret kommunikation, der styrker relationen mellem virksomheden og kunderne.

Du får vigtig teoretisk viden, om netværkstankegang og sociale medier, som du lærer at omsætte til praksis. Dette ruster dig til kunne understøtte din virksomhed i, at forstår mediet så tilstedeværelsen på de sociale medier bliver en succes. 

I undervisningen arbejder vi både strategisk og praktisk med virksomhedens tilstedeværelse på sociale medier. Dermed bliver du i stand til at koble virksomhedens overordnede formål med relevante sociale medieplatforme og målgruppens behov.

INDHOLD

  • Netværksforståelse og viral kommunikation
  • Sociale medieplatforme
  • Centrale teorier og metoder til udvikling af strategier
  • Opbygning af community
  • Opbygning af dialog og brugerinvolverende aktiviteter
  • Praktisk anvendelse af aktuelle platforme
  • Monitorering, styring og effekmåling


UDBYTTE
 

  • Du lærer at analysere, forstå og navigere i netværkstankegangen.
  • Du lærer, hvordan du skaber dialog, engagement og brugerinvolvering via enkelte platforme.
  • Du arbejder med din virksomhed som udgangspunkt, dermed skaber du værdi for din virksomhed, mens du lærer.
  • Du styrker virksomhedens digitale markedsføring og kommunikation.
  • Du lærer at navigere målrettet i de sociale medier i forhold til dit mål.


PRØVEFORM
Mundtlig prøve kombineret med praktisk produkt* og en skriftlig opgave.

*Et praktisk produkt defineres som fx en opførelse, udstilling, praktisk øvelse, videosekvens, powerpoint, forhandlingssituation eller lign.


KONTAKT


STUDIEADMINISTRATION

For spørgsmål vedr. modulopstarter, tilmeldinger, uddannelsesbeviser og andre praktiske spørgsmål vedr. KEA Kompetences deltidsuddannelser/efteruddannelser - kontakt:

Michelle Nielsen

E:
efteruddannelse-aau@kea.dk 
T: 4646 0500


STUDIEVEJLEDER

For spørgsmål vedr. uddannelsesvalg, optagelseskrav, realkompetence, merit m.m. – kontakt:

Joan Nielsson Mathiasen

E: 
jonm@kea.dk 
T: 2498 2010