Strategisk kommunikation :: kea.dk

Strategisk kommunikation

StudieretningAkademiuddannelsen i Kommunikation og Formidling
Omfang10 ECTS (obligatorisk fagmodul)
StedHellerup: KEA KOMPETENCE, Frederikkevej 8-10, 2900 Hellerup


Hellerup


Daghold 
SVU - fast track hold:
Undervisning kl. 08.30-15.30 på følgende dage:
22-23/3, 5-6/4, 19-20/4, 3-4/5
Prøvedato: 17/5 2018

Pris5.400 kr.
ForplejningForplejning er ej inkluderet
LitteraturOpdateres
AdgangskravKlik her for at se adgangskrav
ForudsætningerVi anbefaler, at du tager dette fagmodul efter Kommunikation i praksis (eller Ledelse i praksis)
Tilmeldingsfrist5 dage før kursusstart
TilmeldingKlik her for tilmelding
  

HVILKEN ROLLE SPILLER DU I DIN VIRKSOMHEDS KOMMUNIKATION?

Strategisk kommunikation handler om, hvordan du og din virksomhed kommunikerer mest effektivt internt, mens I eksternt får skabt de bedst mulige relationer til omverdenen.

Uddannelsen giver dig nogle enkle og effektive værktøjer, der gør dig i stand til at præsentere din virksomheds budskab optimalt i forhold til medarbejdere, kunder og andre interessenter.

Undervejs i undervisningen vil du blive præsenteret for en lang række cases, der giver et spændende indblik i virksomheders brug af strategisk kommunikation. Du vil komme til at arbejde med emner som intern kommunikation, værdikommunikation, story telling, PR, branding, kommunikationsplaner, forandringskommunikation og krise kommunikation. Med uddannelsen vil du få et godt afsæt til at forstå din egen virksomheds kommunikationsudfordringer.
Hver undervisningsgang er bygget op omkring øvelser, hvor du og dine medstuderende får mulighed for at afprøve værktøjer og teori i praksis.

Strategisk kommunikation er et obligatorisk fagmodul, der knytter sig til Akademiuddannelsen i kommunikation og formidling, som du kan læse mere om her.

INDHOLD

  • Kommunikationsstrategier
  • Kommunikationsmodeller
  • Teori omsat til praksis
  • Planlægning af kommunikationsindsatser 
  • Kommunikationsværktøjer

UDBYTTE

  • Faget strategisk kommunikation vil gøre dig i stand til at forstå og bidrage til arbejdet med virksomhedens interne og eksterne kommunikation
  • Du vil få kendskab til de basale kommunikationsteorier og modeller
  • Du vil blive præsenteret for relevante cases, der omsætter teori til praksis
  • Du vil få både individuelle og gruppeopgaver, der giver dig praktisk erfaring inden for emnet
  • Du vil få viden til at analysere, planlægge, gennemføre og evaluere kommunikationsstrategiske projekter


PRØVEFORM
Mundtlig prøve på baggrund af langt projekt

LIDT OM UNDERVISEREN

Hanne Tornager har 15 års erfaring som selvstændig kommunikationskonsulent og har stærke kompetencer indenfor kommunikation, kulturforståelse og organisation. Hanne har arbejdet både internationalt og i Danmark med mange forskellige kunder; hun udvikler kommunikations- og mediestrategier og støtter i implementering foruden træner i forskellige kommunikationsværktøjer. Hannes uddannelsesmæssige baggrund tæller cand.scient.pol., en master i professionel kommunikation samt den journalistiske tillægsuddannelse.

Hanne har i efteråret 2016 undervist i Kommunikation i Praksis og Strategisk kommunikation på KEA Kompetence. Derudover har Hanne undervist alt fra ledere som unge under uddannelse i fag indenfor kommunikation og kultur. Hanne ser sig først og fremmest sig selv som facilitator i læringsrummet, hvor hun planlægger, at undervisningen er dynamisk og tager udgangspunkt i den enkelte deltagers felt, praksis og baggrund og kobler den med ny viden og teori.  

 

 


KONTAKT


STUDIEADMINISTRATION

For spørgsmål vedr. modulopstarter, tilmeldinger, uddannelsesbeviser og andre praktiske spørgsmål vedr. KEA Kompetences deltidsuddannelser/efteruddannelser - kontakt:

Michelle Nielsen

E:
efteruddannelse-aau@kea.dk 
T: 4646 0500


STUDIEVEJLEDER

For spørgsmål vedr. uddannelsesvalg, optagelseskrav, realkompetence, merit m.m. – kontakt:

Joan Nielsson Mathiasen

E: 
jonm@kea.dk 
T: 2498 2010